Поради скандала с вредните газове Фолксваген масивно съкращава инвестициите за основната марка VW. Поради високите разноски за преодоляване на драмата с дизеловите автомобили Фолксваген годишно ще харчи с един милиард евро по-малко от досега планираното. Програмата за икономии ще бъде ускорена, каза Фолксваген във Волфсбург.
Освен това ще бъде преработена стратегията за дизеловите автомобили. За развитието на електроколите ще има нова стандартна „модулна матрица“ за леки коли и леки транспортни МПС. Новата версия на луксозния модел Phaeton ще бъде електрическа. Преди повече от три седмици Фолксваген съобщи за манипулацията със софтуер на тестовете за вредните газове при дизеловите коли. Има опасност от искове и глоби за милиарди. „Марката Фолксваген ще има нова концепция за бъдещето“, каза шеф-мениджърът Херберт Диз. „Ние ще станем по-ефективни, ще разработим нови концепции за производствената палитра и основни технологии и ще създадем чрез ускорената програма за икономии възможност за разработване на технологии на бъдещето.“
За Европа и Северна Америка бе решено, по информация на Фолксваген, пълно преминаване при дизеловите агрегати „възможно най-скоро“ към по-скъпи технологии за пречистването на вредните газове. „Само най-добрите еко-технически системи за вредните газове ще се използват в дизеловите автомобили“, обеща Диз. Също и в сектора на бъдещето - дигитализацията Фолксваген иска да се развива. За обвързването в мрежа и системи-асистенти за водачите ще бъдат дефинирани нови стандарти, се казва още. Новият шеф на концерна Фолксваген Матиас Мюлер вече оповести, че започнатата от неговия предшественик Мартин Винтеркорн „програма за ефективност“ ще стане още по-интензивна. Така концернът Фолксваген първоначално най-късно от 2018 г. ще започнел да спестява около пет милиарда евро годишно. Винтеркорн подаде оставка след скандала с вредните газове. Фолксваген трябвало бързо да реагира на очакваните разноски, каза Мюлер преди седмица. „Не на последно място за да запазим добрия си рейтинг на капиталовите пазари. Това има най-голям приоритет“.Освен това Мюлер бе казал на едно събрание на работния състав на основния завод на Фолксваген във Волфсбург, че планираните инвестиции ще бъдат подложени на преразглеждане. Като първа крачка Фолксваген още през третото тримесечие отдели вече 6,5 милиарда евро за последиците от скандала с вредните газове – там са включени и очакваните разноски за корекциите на засегнатите превозни средства.