НОВИНИ


В Европа започнаха да забраняват думата "криза"

4 6192 02.02.2009
В Европа започнаха да забраняват думата

В Дания шеф на фирма вече забранил тази дума. В Германия също обмисляли подобно начинание. Въпреки мрачните икономически прогнози обаче германците продължават да пазаруват като луди.


 

В Германия би трябвало да се въведе същата практика като в датска фирма за производства на табели, където шефът забранил на служителите си да изричат думата "криза". Всъщност според експерти 50 % от потребителското поведение на хората било резултат на психическа нагласа, установява Дойче Веле.

До сега обаче съкращаването на работна ръка и мрачните икономически прогнози не успяват особено да впечатлят германците. Въпреки това многобройните новини за кризата оказват влияние. Все повече германци се притесняват за работното си място. Последицата би могла да е спад в потреблението.

Германското дружество за изследване на потреблението обаче установява странно противоречие между очакванията и действителността. Германците гледат все по-песимистично на развитието на конюнктурата и състоянието на пазара на труда, въпреки това продължават да харчат много пари. Тази тенденция се забелязала първо при коледните покупки, но продължила и след това. Консуматорската нагласа се е увеличила значително и за пръв път от август 2007 година има положителни стойтности, посочва студията на Дружеството за изследване на потребелнието. Търговията на дребно потвърждава резултатите на изследователите.

Според Ролф Бюркл от Дружеството за изследване на потреблението в Нюрнберг причините за стабилното потребление са много. "Силно нарастналата консуматорска нагласа се дължи най-вече на това, че в момента нивото на инфлацията е много ниско. Това облекчава бюджета на домакинствата и създава положително настроение. Ето защо консуматорската нагласа е изненадващо висока." Конюнктурните пакети на германското павителство също оказват положително влияние, казва Бюркл. Някои нови данъчни разпоредби ще отнемат част от финансовия товар на гражданите. В дългосрочен план обаче консуматорската нагласа ще се повлияе от индикаторите на потребителския климат. Ако конюнктурата и очакванията за доходите продължават да се влошават, то рано или късно и консуматорската нагласа ще започне да спада. От решаващо значение ще е състоянието на пазара на работната ръка, смятат експертите от нюрнбергското дружество.(ДВ)


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама