В момента има висящи около 300 жалби, които са срещу „Топлофикация“-София. Това каза омбудсманът на Република България Мая Манолова в предаването пред БНТ.
“Аз съм омбудсман от един месец и 15 дни и е нормално хората да изпитват известни съмнения за това доколко мога да се справя изобщо с издевателствата на монополните дружества върху гражданите. А и не се учудвам, че такова е тяхното мнение, предвид огромното количество жалби, които постъпват в институцията точно заради, добре казано, робството на монополните дружества. В момента има висящи около 300 жалби, които са срещу „Топлофикация“-София. И предполагам, че в началото на отоплителния сезон те ще ескалират”, заяви Манолова.
Тя посочи, че тези жалби са постъпили през последните месеци. „Хората се оплакват първо от необяснимите сметки - по такъв начин „Топлофикация“ съобщава на хората какво дължат, че аз лично не мога да се оправя, а и всички, които са писали до институцията, със същността на тези сметки. Сметките са изключително високи, което е и поради лошото техническо състояние и на сградните, и на другите инсталации. Съществува робството на т.нар. такса „сградна инсталация“, тоест ползваш-не ползваш, плащаш.
И последното безобразие на „Топлофикация“, с което се сблъсках, е издевателствата на фазата на принудителното събиране на вземания”, допълни Манолова.
Тя поясни, че без да уведомят своите длъжници, какво дължат, топлофикациите пристъпват към принудително изпълнение, при което начисляват всевъзможни такси. „Редно е да го информират, че ще му заведат съдебно дело, ако не плати, да го информират какво дължи. Но те не го правят. Пристъпват, защото е по-лесно, направо към съдебна процедура по бързия ред на заповедното производство.