След като на 5 декември тази година Фрогнюз информира читателите си, че тунелът край Кресна ще струва на българския данъкоплатец 14 пъти по-скъп от шампиона Лердал в Норвегия и посочи, че това е най-дългият и труден за строителство тунел в света - цели 24,5 км, днес и други медии "прогледнаха" за паралелите, които се набиват на очи от само себе си.
БТВ оповести, че тунел-рекордьор по дължина за България, ще се строи по трасето на магистрала „Струма” и информира, че обществената поръчка е за 125 милиона евро. Така рекордно дългият тунел ще бъде и рекордно скъп. Всеки метър от него ще струва близо 68 000 евро.
Новият тунел ще е два пъти по-дълъг от тунела при Витиня, който е малко над километър. Скъп е, защото е сложен, обясняват от Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти", която възлага поръчката. Освен това бил и единствената алтернатива - заради спецификата на района – ронливите скали.
Фрогнюз припомня, че норвежкият тунел свързва градовете Лердал и Еурлани и е част от магистралата Е 16 от Осло за Берген. По официални данни уникалното съоръжение е струвало 120 млн евро. Тунелът е открит през 2000 година от норвежкия крал Харалд Пети.
Повече по темата четете ТУК.