В Света има излишък от красота. Достатъчно е погледнете залеза на слънцето в Белград. Казал го е големият сръбски ерудит и писател Михайло Пантич. Преди него Иво Андрич споделя, че да покориш Белград със слово е трудна задача, но си заслужава всички усилия.
Преди дни точно това направи един българин - драматурга Христо Бойчев. Докато софийските театри се суетят или мълчаливо отказват да се обърнат към него, сръбската столица му показа, че е щедра към доказания талант. Пиесата му "Великият Гетсби" сътвори премиера, достойна за европейски подиуми. Бляскава и същевременно топла, приятелска.
С бурни аплодисменти и възгласи "Браво!" Бойчев бе посрещнат на сцената на залата за опера и театър "Мадленианум". Броени дни преди Коледа известният ни драматург очарова белградска театрална публика с оригиналната си пиеса „Великият Гетсби” по едноименния роман на Фицджералд.
Сред първите, дошли да да видят оригиналния спектакъл бяха представители на културния елит, бизнесмени, политици и десетки театрални фенове. Сред тях бяха известната поп изпълнителка Елена Томашевич, пианистът Никола Рацков и цигуларят Неманя Радулович, прочутото бизнессемейство Мадлена и Филип Цептер, ексминистърът на културата Небойша Брадич, както и редица звезди от кино- и театралните среди.
В спектакъла участват едни от най-ярките звезди на съвременната сръбска театрална школа Иван Босилчич/Гетсби/ и Тамара Алексич /Дейзи/.
Зашеметяващият жълт автомобил на Гетсби, станал негова емблема, който спря и дъха на публиката, бе предоставен от музея за олд таймери в Белград.
С „Великият Гетсби” Христо Бойчев доказа, че произведение, считано за трудно дори за филмиране, може да се представи и в театъра. Постигнал го е, вероятно водейки се от принципа на Франсис Скот Фицджералд: "Цялото добро писане е да плуваш под водата и да задържаш въздух". Приятелят на Фрог нюз Бойчев очевидно се е справил отлично с тежката задача, защото отзивите в Белград са не просто ласкави, а възторжени. Това в града на Дунав и Сава не се случва често...