Кризата с епидемията от ХИВ и СПИН през 80-те години, която завладя целия сват, не подмина и „Даунинг стрийт“ номер 10. Според новопубликувани документи на Националния архив тогавашният премиер Маргарет Тачър е влязла в конфликт със своя кабинет по въпроса за това дали във вестниците трябва да бъдат публикувани статии, описващи опасностите от анален секс, разказва британският в. „Индипендънт“.
Според министрите в Лондон през 1986 г., са необходими спешни мерки за предпазване от разпространението на опасната болест най-вече чрез обществена образователна кампания не само сред хомосексуалната общност, но и на по-широката публика. Документите на Националния архив показват, че министърът на здравеопазването по това време Норман Фоулър е предложил през февруари 1986 г. публикуването на реклама на цяла страница в националните вестници, озаглавена „Рискован секс“, в която се обяснява, че аналният секс без предпазни средства представлява опасност за разпространяването на болестта.
Статията обаче предизвиква силна реакция у премиера Тачър, според която материалът рискува да навреди на обществения морал. „Необходима ли ни е частта за рискования секс? Не трябваше ли да се помисли, че би могла да представлява голяма вреда, ако младите тийнейджъри я прочетат?“, се казва в документ от кампанията, написан от Тачър, цитиран от БГНЕС.
Тя изпраща своята дясна ръка Уили Уайтлоу, тогава лидер на Камарата на лордовете, да представи притесненията на Тачър пред специалния комитет към кабинета, създаден за справяне с кризата. Според данните главното медицинско лице от комитета е заявило на Уайтлоу, че частта с „рискования секс“, която предизвиква най-много притеснения у Тачър, е ключова за кампанията. Въпреки това Тачър е поискала впоследствие да се проучи дали подобна реклама не нарушава закона за рекламирането или закона за цензурата. След като е станало ясно, че текстовете не нарушават закона, Тачър е отговорила: „Оставам против определени части от тази реклама. Смятам, че безпокойството сред родителите и тийнейджърите, които никога няма да са в опасност от ХИВ/СПИН превишава доброто, което може да направи“.
След като от „Даунинг стрийт“ са поискали думите в рекламата да бъдат променени, Фоулър е писал до премиера: „Освен ако не става въпрос за анално полово сношение, което се свързва с 85% от случаите на СПИН до сега, рекламата ще загуби своята медицинска достоверност и надеждност“. В крайна сметка спорът е решен като фразата „анален секс“ е заменена с „ректално полово сношение“.