"Овергаз Инк.” няма задължения с настъпил падеж към нито една институция, в това число и към „Газпром Експорт”. От дружеството излязоха с официално становище след като от „Газпром” спряха да им доставят директно природен газ за нуждите на техните клиенти.
По повод подмятанията от страна на изпълнителните директори на БЕХ и „Булгартрансгаз” за очаквана коректност в плащанията „Овергаз Инк.” подчертава, че няма задължения с настъпил падеж към нито една институция, в това число и към „Газпром Експорт”. Още повече – нито една банка в цялата история на компанията не й е отказвала кредит, което е независима оценка за кредибилитета на дружеството, коментират от „Овергаз”.
Всеки ден до Балканския диспечерски център се изпраща заявка за предстоящите три дни. Тази заявка е резултат на създадена практика, но не е предвидена в договора и не представлява договорно задължение. Затова „Овергаз Инк.” не приема за официален изпратения от Центъра отговор с посочени нули за 1 януари 2016, обясниха от дружеството.
След получаването на този отговор от Балканския диспечерски център на 29 декември 2015 година „Овергаз Инк.” незабавно изпрати писмо (факс) до генералния директор на „Газпром Експорт” с искане за потвърждение на заявените за доставка количества природен газ.
За да избегне каквито и да са рискове за клиентите, без да дочака отговора на „Газпром Експорт”, ръководството на„Овергаз Инк” се свърза с представител на „Булгаргаз”, като го запозна с възникналата неочаквана ситуация и заяви, че ще се възползва от услугите му като обществен доставчик.
На 31 декември 2015 година след 17:00 часа, докато вървеше пресконференцията на министър-председателя и шефовете на държавните енергийни дружества, „Овергаз Инк.” получи отговор на писменото си запитване, с който служител на „Газпром Експорт” информира, че заявката не може да бъде изпълнена. С това писмо „Овергаз Инк.” бе информирана, че „Газпром Експорт” е предприел действия за осигуряване на необходимите за нашите клиенти количества природен газ, но през „Булгаргаз”.