За миналата година бюджетът за пътна поддръжка е 200 млн. лв., събрани от продажба на винетки, докато екзистенц минимумът е 750 млн. лв. Тези 500 млн. лв., които липсват всяка година, водят до подобни инциденти. Това заяви шефът на АПИ Лазар Лазаров и обясни раняването на млад мъж от къс бетон.
По думите му, за да бъдат приведени пътищата у нас в прилично състояние в следващите 10 г., трябва да бъдат ремонтирани по 2000 км. годишно.
Лазар Лазаров каза, че има няколко хипотези за причината за вчерашния инцидент на АМ "Хемус", при който бетонен къс от надлез падна върху кола и рани млад мъж. Ще приемем истината такава каквато е, добави той. Шефът на АПИ уточни, че експертизата се прави от няколко институции. Докато излезе заключението на експертите, ще се въздържим от коментари, посочи инж. Лазаров.
Той каза, че злополучният надлез е строен през 1975 г. Недофинансирането на системата от десетки години насам води до подобни опасности на пътя.