Ако е опорочена поръчката за избор на строител на магистрала „Хемус”, защо е опоречена и кой я е опорочил.? Ако не е опорочена поръчката за магистралата, защо я прекратяваш, щом е по процедурата и по закона. Значи ако не за съд, търгът е за прурорска проверка със сигурност. Това каза за Фрог нюз депутатът Георги Свиленски, коментирайки драмата около строежа на „Хемус”.
Прокуратурата трябва да реши. Не може поради това, че общественото мнение е казало думата си и има съмнения, да се спират нещата, пък било то и от премиера Бойко Борисов. Ведомството, което отговаря за търговете е провело процедурата И понеже някой се съмнява, ние я отменяме. И така докога, колко пъти?, пита членът на Комисията по транспорт в парламента.
Още повече, че по самата процедура за придобиване на право на строеж от фирмите, има определени разходи. И за такава голяма поръчка разходите са големи. Кой ще ти поеме сега?, допълва той.
Предполагам, че се знаят фирмите, които са спечелили търга и кой стои зад тях. Може някои да са регистрирани и в офшорни зони. В предишния парламент предложихме до такива големи обществени поръчки да не се допускат фирми от такива зони, а само с европейско и бюджетно финансиране, но не бе прието, припомня депутатът от БСП.
Като се видят фирмите, които са спечелили търга, може да се каже и кой стои зад тях. Щом се е заговорило и по медии и в обществото за Пеевски и Златев, значи има нещо вярно. Може да се провери. Прави обаче впечателние, че при ГЕРБ почти едни и същи фирми печелят поръчките – и за метрото, и в общините, категоричен е Георги Свиленски.