Некачествени електроуреди и некоректни мобилни оператори. Това са сред най-честите оплаквания на потребителите за миналата година. Над 20 хиляди жалби и сигнали са били подадени в Комисията за защита на потребителите през миналата година.
Запазва се тенденцията за най-много оплаквания от некоректни мобилни оператори и от доставчиците на ток, вода и парно. На трето място се нареждат жалбите за проблеми с некачествени битови уреди.
Най-честите оплаквания от мобилните оператори са за неравноправни клаузи в договорите и различни „хитринки”, с които се подвеждат потребителите. Затова и най-много от жалбите са именно за комуникационна техника и услуги. Жалби са получавани в комисията и за проблеми с обувки, кожени изделия и храни.
Отскоро при проблем с покупка през интернет потребители могат да разчитат на онлайн платформа за решаване на спор с търговеца.