Модели за справяне с насилието в училище са разработени от години, но те "отлежават" в Министерството на образованието и науката без да бъдат приложени, заяви по БНР психологът Иван Игов. Случаите на агресия в училище през последните месеци ескалират не само като брой, а и като начин на проявление, заяви Игов.
"Родители влизат в училище и се саморазправят с ученици и учители, ученици вече вадят оръжие и стрелят и то стрелят така, че да убиват. Всичко това ме тревожи, но сякаш не се учим от грешките си. Повтаряме едни и същи грешки. И ако това се случва в обществото, нормално е и подрастващите да ни подражават в това", обясни Игов.
Докато готовите методики събират прах, от МОН харчат пари за справяне с тормоза в училище и празнуват деня на розовата тениска.
Само по-миналата година се потрошиха над 10 милиона, за справяне с тормоза. Вместо да бъдат дадени на училищата да правят такива програми, се изнасяха лекции, организирани от някои хора от МОН с някои техни хора. Въпросът опира до едно абсолютно безхаберие и абсолютна липса на компетентност, смята Игов.
По думите на Иван Игов училището в България се е превърнало в мъчилище за много деца и на това трябва да се обърне много сериозно внимание.