ТОЛ системата е най-доброто решение за транспортната система у нас. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на Единадесета годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016", предаде Фокус.
„Инфраструктурата, която се намира под управлението на министерството, е основно железопътна, пристанищната, летищната и летищните терминали. Политиката, която провеждаме, е от две направления на ОП „Транспорт“ да финансираме пътната инфраструктура, от друга приоритетна ос – железопътната инфраструктура и от трета – софийското метро“, обясни той. „На 15 април влиза в сила новата директива за концесии в Европа“, отбеляза министър Московски. Той припомни, че предстои в българския парламент да влезе и новият закон за концесиите, който доста разширява обхвата си на действие и в него има много позитивни неща.
„В него не е лимитиран срокът за концесия и може да е съпоставим с вида и обхвата на една бъдеща концесия“, посочи министър Московски. Според него законът ще е доста гъвкав и ще даде възможност държавата да бъде максимално обезпечена. „В политиката ни по летищната инфраструктура мога да припомня, че Варна и Бургас са под концесия от 2006 година, останалите големи летища са Горна Оряховица, което съвсем скоро беше концесионирано и това в София, за което също предстои да стартира процедура за концесия“, отбеляза той. Министър Московски изрази надежда оператори на европейско и световно ниво да кандидатстват за концесията на Летище „София“. „В самите договори са гарантирани инвестициите и концесионерните такси, които ще получава страната ни“, уточни той.
По отношение на интермодалните терминали, той отбеляза, че във Видин се провеждат предпроектни проучвания, в Пловдив терминалът е пред завършване, проектът на терминала във Варна е пред своя край, а се извършва обследване за такъв и в околностите на град София. Министър Московски благодари на регионалното министерство и на Агенция „Пътна инфраструктура“ за разбирането, което проявяват по отношение на въвеждането на ТОЛ система. „Надявам се, когато системата заработи, да се постигне баланс и товарните потоци да бъдат по-добре разпределени. Това ще бъде много устойчиво за една транспортната система, така че ще бъде най-доброто решение“, заяви той.