С третия метродиаметър ще спестяваме до 90 хил. тона вредни газове. Това каза кметът на столицата Йорданка Фанъдкова по време на форум за зелените политики, съобщи БНР.
Особено осезателно проблемите се усещат в подлеза при НДК и бул. Васил Левски, където от еднопосочно движението в следващите година и два месеца ще бъде и в двете посоки. Скоро освен шофьорите този подлез ще искат да избягват и пешеходците, защото от засиления автомобилен поток въздухът там става нетърпим.
В по-дългосрочен план, за да подобри въздуха в столицата, общината залага на метрото и подмяната на превозните средства на градския транспорт. Амбицията е през 2019 г. метрото да заема 45% от дела на обществения транспорт в столицата. След интензивното строителство в последните години са изградени 21 км метро трасета. С това на атмосферния въздух в София годишно се спестяват 75 хил. тона вредни емисии. С третата метроотсечка вредните емисии ще спаднат с общо 90 хил. тона на година.
В момента 350 хил. души ежедневно използват най-бързия и удобен, и в същото време най-екологичен градски транспорт, а с третия лъч към тях ще се добавят още 100 хил. пътници.
Почти 90% от тролейбусите са нови. Те спестяват 15% от енергията, която са потребявали старите. Друг фактор за замърсяването на въздуха са лошите пътища. До момента са обновени или изградени изцяло130 км улици и булеварди, 5 кръстовища на 2 нива. Вече са отпуснати средства и за цялостно обновяване и изграждане на нови 70 квартални улици. Цялостно ще бъде реконструиран булевардите "Владимир Вазов","Монтевидео".