Написах отворено писмо до собствениците на „Технополис” Божидар Колев и Тодор Белчев. Повод да се обърна към тях бе „нещастна” покупка на диспенсър за минерална вода на стойност 180 лева. Оказа се дефектен, а от магазина в столичния кв. „Младост 4” ми заявиха, че ще се видим след 30 дни, защото за толкова време можели да отстранят повредата и нямало какво повече да обсъждаме.
Такъв бил законът и редът. Не, не е точно такъв, опитах се да протестирам, но не бях чут.
Затова се обърнах към съсобствениците Колев и Белчев, като изразих желанието си да им даря вече дадените от мен 180 лева или пък да вземат диспенсера. Както искат. Прибягнах до тази форма, за да привлека вниманието им към някои недостатъци в модела на поведение на техни служители.
Часове след публикацията във Фрог нюз на моето обръщение, ми се обади управителят на магазина – съжалявам, не запомних името му, - и се извини за думите и действията на своя колега. Направи го цивилизовано и надявам се добронамерено. Предложи ми да бъде подменен дефектният диспенсър или да ми върнат парите, както е записано в Закона за защита на потребителите - Чл. 112. (1).
Приемам извинението и се радвам, че реакцията бе доста бърза.
Не съм очаквал да ми се обади някой от съсобствениците – те гледат нависоко в бизнеса и не им е до проблемите с някой от клиентите. Освен това, ако се бяха обадили на мен, след това всеки изпаднал в моята ситуация би очаквал и към него да се отнесат по същият начин. Не съм толкова наивен.
Моето решение обаче си остава същото, каквото съм заявил в откритото си писмо. Да, подаря дадените 180 лева или диспенсъра на съсобствениците на „Технополис”. Те да решат как ще постъпят. Може да ги пуснат в касичка за благотворителност, ако има такава практика в техните магазини или пък да подарят дисценсъра на някой, който се нуждае от подобен уред. Те решават. За мен случаят е приключил. Наясно съм, че далеч не всеки клиент има възможността да се оплаче или да разкаже какво се е случило с него и неговата покупка в някоя медия. Но се надявам случаят с моята злополучна покупка да е променила отношението на търговеца към потребителя поне с един милиметър...
Във Фрог нюз няма да спрем да реагираме на несправедливостите и формалното отношение от страна на служители не само в „Технополис”. Гражданските права в тази държава са доста формално нещо и ако някой се взима прекалено насериозно заради длъжността, която временно заема, – няма да мълчим. Със средствата и възможностите, които имаме.
Огнян Стефанов
Издател на Фрог нюз