Опасни участъци в България има около 25, твърдят от Асоциацията на пострадали при катастрофи, като за тях основен проблем е лошата инфраструктура.
Според Асоциацията, причините за опасните пътища са няколко, при това доста ясни - липса на разделителни мантинели между двата пътни потока; опасна инфраструктура за пешеходци; участъци от магистралите, където заради неправилно оттичане при дъжд се получава аквапланинг:
"Не мога да си представя друга европейска столица, на изхода, на която например в посока Пловдив по "Цариградско шосе", при 8-лентов път, да има пешеходна пътека. Там е разрешена скорост от 80 км/ч и изведнъж има пешеходна пътека", обясни за НТ Владимир Тодоров, председател на Асоциацията.
По думите му, също така целият път Владая - Драгичево е изключително опасен, защото предразполага към по-висока скорост, но в същото време трите платна не са разделени:
"Това измамно чувство подлъгва шофьорите, има и много резки завои, места, на които от двулентов пътят става еднолентов. Тези места не са обозначени".
Десетки човешки животи отнема и пътят Пловдив - Асеновград. Всеки ден оттам преминават над 20 000 автомобила със средна скорост от 110 километра.
Черната статистика сочи, че на пътя Русе - Бяла миналата година в 248 катастрофи живота си са изгубили 7 души, а 70 били ранени.