Над 150 са получените предложения в обявения от Министерството на туризма конкурс за ново туристическо лого на страната. Крайният срок изтече тази нощ, като до последно пристигаха нови графични визии.
Именно затова и към момента продължава работата по проверка на техническото съответствие, съгласно правилата на конкурса. До този момент 134 от тях вече са обработени и допуснати до оценка, а останалите все още се проверяват, съобщиха от Министерството на туризма.
След окончателна обработка на данните ще се премине към следващия етап от конкурса – подбор на визиите от деветчленно жури от професионалисти в областта на графичния дизайн и художественото изкуство, чийто председател е проф. Божидар Йонов.
Професионалното жури ще следи както за спазване на зададените технически параметри, така и за яснотата на изображението и идейната му свързаност с наложеното рекламно послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share). Одобрените от професионалистите предложения ще бъдат публично оповестени в средата на април, когато в рамките на една седмица българската общественост ще може да се запознае и да коментира финалния подбор от кандидатури.
Новото туристическо лого на страната трябва да стане известно в началото на месец май след тайно гласуване на широко жури от до 15 души– представители на бизнеса, медии (радио, телевизия, онлайн, печат), маркетинг и комуникационни специалисти ще изберат финалната визия от подбраните от професионалното жури проекти. Кандидатурите на медиите и бизнеса ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус.