Шефовете на МВР заприличаха досущ на мутри. Болшинството от тях се кипрят в луксозни коли за по 200 бона, установи проверка на Фрог нюз. Цинизмът е, че на фона на тоталната беднотия в МВР, поддръжката им възлиза поне по няколко хиляди лева месечно. В същото време возилата на редовите ченгета са качени на трупчета само защото не може да им се смени маслото и ремъците, например.
Главният секретар на МВР Георги Костов не сваля задните си части от чисто нов джип Тойота „Ленд Круизер”. Трудно може да се установи дали върши лична или служебна работа, защото ченгетата не са го виждали да слиза от нея. Казват, че го засичат и сам да си я кара. На луксозен джип се радва и шефът на Главна дирекция „Национална полиция” Христо Терзийски. Марката, обаче е Фолксваген Touareg. С нея си ходи вкъщи и си идва оттам, казаха подчинените му. От време на време го засичат и с черна шкода. На негово разположение е и автопарк, изграден още от предшественика му Ангел Антонов, сега шеф на НСО. След скъпарските екземпляри в него се кипрят две Ауди А8 и Мерцедес CLS. Колите на заместниците на Терзийски са зачислени към отделите на институцията. Също там на щат се водят техните шофьори и секретарки, защото по закон нямат право да се възползват от тези екстри.
Зам.-шефът по охранителната дейност Тодор Гребенаров не отстъпва по класа на началството. Той също се кипри в Ауди А8, което е с най-големия двигател. Колата, която ползва шефът на гранична полиция Антонио Ангелов може лесно да бъде засечена на столичния бул. „Мария Луиза”. Тя е като на Христо Терзийски-Фолксваген Touareg.
Директорът на СДВР не пада по-долу от колегите си. Той ползва за всевъзможните си нужди Мерцедес G класа. Негови подчинени казват, че наскоро зарадвал душата си, като си купил джип „Линкълн”. Ченгетата се чудят защо администратори имат толкова скъпи коли, а оперативните работници са оставени да се справят както намерят за добре с тотални трошки. Не крият, че най-големият проблем е, когато се изправят срещу опасни и технически добре оборудвани престъпници.
Реално автомобилите на шефовете на МВР нямат GPS системи, за да се види къде точно ходят с джиповете и лимузините си и дали не трошат народна пара за лични цели. Предполага се, че това умишлено е оставено по този начин, за да не се хване края на харчовете. Проблемът е, че в т. нар. пътни книжки не се отразява реално изминатия път. Куче влачи, диря няма, категорични са униформените. Редовите полицаи в столицата се чудят защо споменатите началници не ползват градски транспорт или метрото, за което толкова много тръбят, че е сигурно от гледна точка на терористични атаки. Единственият полицейски шеф, който е засечен да се придвижва до работа и обратно като нормален човек с градски транспорт е директорът на „Инспектората” Николай Гешев. Подчинените му твърдят, че личната му кола е „Лада”. Повечето от шефовете в МВР получават почти по 5 бона заплати, защото освен месечното си възнаграждение, взимат и пенсия, твърдят пред Фрог подчинените им.
Директорите на областните дирекции в страната пък правят всичко възможно, за да изглеждат като началниците в София. Някои от тях се възползват от луксозни лимузини и джипове, дадени им от местни институции, като горското например. Любопитното е, че горивото също им се дарява, така че директорите да не мислят за нищо по време на път. По тази причина в много региони вече им викат „Патрони”, което означава капо ди тути капи или шефа на шефа. Иначе използването на служебни коли за лични цели в съдебната практика се счита за престъпление от общ характер.