Част от промените в Изборния кодекс отварят широко поле за манипулации, защото дават възможност в публичното пространство да се тиражират резултати от проучвания за изборите, зад които не стои никой и респективно – никой не носи отговорност. Това гласи официалната позиция на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР) по повод промени в Изборния кодекс, които забраняват публикуването на резултати от свързани с избори проучвания по време на предизборната кампания.
"Въвеждането на такава забрана нарушава правото на взаимна информираност, свободата на словото и изразяването. Подобна практика съществува единствено в тоталитарни държави и беше позната на българските граждани от периода преди 1989 г.", изтъкват маркетолозите.
"В епохата на социалните мрежи, където може да се разпространява всичко подобна забрана е безсмислена и поставя в неравностойно положение всички медии, които работят професионално и отговорно", допълват от БАМОР.
Според тях, забраната е и дискриминационна, тъй като с нея не се ограничава правото на партиите да поръчват проучвания за изборите, а само правото на гражданите да се информират.