Бивши шефове на ДАИ са взели възлови позиции в Столична община и години наред решават стратегически въпроси, свързани с управлението на София. Това установи проверка на Фрог нюз.
Подалият оставка зам.-кмет на София Любомир Христов е бил изпълнителен директор на ДАИ. Той е временно назначен на най-високия пост през 2009 година, точно когато властта за първи път отива в ръцете на ГЕРБ. Изкарва около 2 месеца, след което го преместват в общината като заместник на Йорданка Фандъкова.
На негово място е назначен Симеон Арнаудов, който преди няколко дни подаде оставка като шеф на „Градска мобилност”. Арнаудов започва работа в ДАИ на 24 години и до този момент винаги е бил на държавна хранилка. От предаването „Годподари на ефира” стана ясно, че с чиновническата заплата е успял да купи няколко апартамента и паркоместа, да си построи палат в Драгалевци и разбира се да се обзаведе и луксозни возила. Преди да оглави ДАИ, Арнаудов е отговарял за получаването на лицензи от транспортните фирми. Интересна подробност е, че за негов заместник е сложен Анастас Тодоров, който преди това имал бизнес с внос на автомобили. Сега Анастас Тодоров е шеф на „Софийски имоти”, считано за също толкова апетитно и доходоносно място като „Градска мобилност”.
Преди близо 6 години депутатът от ГЕРБ Красимир Велчев получава сигнал, че Арнаудов и Тодоров, в качеството си на хора, които оглавяват ДАИ, вероятно са замесени в продажбата на шофьорски книжки на неграмотни роми. Информация за това подава служителят от ДАИ-София Иво Кръстев, който застава с името си и е готов да свидетелства. Щом Велчев разбрал за какво иде реч, се зарекъл още същият ден да информира премиера Бойко Борисов. Два дни по-късно Кръстев е информиран, че Арнаудов и Тодоров стават обект на проверка от страна на Главна дирекция „Криминална полиция”. Разследването е заведено под №18229 по описа на службата. То обаче стига до задънена улица.
Тогавашният транспортен министър Александър Цветков информира парламента на 8 октомври 2010 г., че служителят от ДАИ, подал сигнала за корупция, ще бъде повишен в работата. Парадоксалното е, че 13 дни по-късно Иво Кръстев получава по пощата съобщение, че е уволнен от Симеон Арнаудов заради това, че подава сигнали за корупция в държавната администрация. Почувствал се напълно безпомощен, Кръстев се среща с няколко представители на чужди посолства у нас и ги информира за корупцията в ДАИ, както и за това, че шофьори в ЕС са си купили книжки в България, без да имат образование и да разбират български език. Скандалът става грандиозен и стига до ЕК, която започва проверка. Служители на ДАИ смятат, че катастрофата с автобуса на магистрала „Тракия”, при която загинаха 8 души, е само повод Симеон Арнаудов и Анастас Тодоров да бъдат махнати от постовете им. Малко по-късно те са назначени в Столичната община-единият за началник на "Градска мобилност", а другият на "Софийски имоти".
В историята си ДАИ е записала и още един любопитен факт. През декември 2013 година министърът на транспорта Данаил Папазов сензационно съобщава, че ще уволни всички 27 регионални директори в страната заради съмнения за продажбата на шофьорски книжки. След тях е доскорошният директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” Цветелин Цветанов, който в този период оглавява плевенското ДАИ. Сред уволнените е и шефът на звеното в София Ивайло Манолов. Именно той отговаря за 19-те изпитващи, които бяха хванати да подсказват на курсисти по време на тестовете. Двадесет дни след отстраняването, Манолов е възстановен на работа и дори повишен. По неясни причини го правят държавен инспектор, което се счита за най-високото ниво на развитие във въпросната администрация. Твърди се, че в момента на Манолов е възложена тежката задача да извърши проверка в ДАИ-София за корупционни практики.
Симеон Арнаудов се изживявал като цар в общината, твърдят неговите подчинени. По думите им за него се отцепвало движението.