НОВИНИ


КЗК глоби „Лидл” с над 1,8 млн. лв. заради заблуждаваща реклама

1 4394 26.04.2016
КЗК глоби „Лидл” с над 1,8 млн. лв. заради  заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията глоби „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД за заблуждаваща реклама. Глобата е в размер на 1 865 332 лв., което 0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година.


Според комисията рекламната кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.

КЗК глоби таксиметрова фирма, имитирала свой конкурентКолите на "ОН Сититранс" подвеждали с приликата си с автомобилите на "Такси за едно евро"

 

Според условията на кампанията тя се провежда на два етапа, като в двата обаче има съществени разлики по отношение механизъм на участие (със или без покупка) и видовете награди, които се дават при печалба.

 

Посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е подавано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, но самото то може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е, че възможността да бъде спечелена голямата награда е налична по време на цялата кампания. В действителност обаче наградата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията.

 

Липсата на същественото условие във всички материали по кампанията е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор, посочват от Комисията.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама