Пуснати за движение са и последните 3 км от Северната скоростна тангента. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.
Трафикът от 30 декември миналата година преминаваше по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич. Остана около 3-километров участък от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, директното трасе, на който вече е готово.
От министерството на Лиляна Павлова изтъкват, че със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата се подобрявал. Улеснявал се трафикът и се съкращавало времето за пътуване.
След като бъде изграден и вторият участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“ до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути. Вторият участък трябва да е готов тази година, поясниха още от МРРБ.
От 6 пътни ленти се състои тангентата. Те са по три в едно направление. Въпреки че отсечката не е част от трансевропейските транспортни коридори, осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа. През тях преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.
От МРРБ изтъкват още, че инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.