Народните представители приеха на второ четене създаването на Държавна агенция „Електронно управление“. Това се случи при разглеждането на промените в Закона за електронното управление в ресорната Комисия по транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Поправките бяха подкрепени от 10 депутати, а само един гласува "въздържал се". На заседанието присъства и вътрешният министър Румяна Бъчварова, чието министерство е вносител на измененията. Целта на създаването на агенцията е да се координират действията при политиките на електронизиране на услугите.
Новата държавна агенция ще провежда държавната политика в областта на електронното управление, електронните удостоверителни услуги, електронната идентификация, мрежовата и информационната сигурност в администрациите, инфраструктурата за пространствена информация.
Тя ще има функции и по разработване, налагане и контрол на нормативни актове, политики, правила и добри практики, координация на секторни политики, а така също и по поддържане на централизирани регистри и системи за нуждите на електронното управление.
Депутатите приеха нейният председател да се назначава от Министерски съвет, а неговият мандат ще е за 5 години. Изискванията към длъжността са кандидатите да имат висше образование степен „Магистър“ и да са с опит поне 5 години в координирането на проекти в сферата на информационните технологии или електронното управление.