255 000 домакинства на територията, обслужвана от ЧЕЗ, останаха без ток общо за 320 часа в резултат на несъобразени изкопни дейности от строителни фирми за първите четири месеца на 2016 г. 162 пъти клиенти на компанията са смущавани вследствие на скъсани кабели при несъгласувани или невнимателни действия от януари до април.
Последният случай на прекъсване на електрозахранването в резултат намеса на трета страна е от понеделник тази седмица, когато, вследствие на извършване на изкопни работи за засаждане на дървета, бяха засегнати за близо час 2200 клиенти на ЧЕЗ в кварталите Гео Милев и Редута в столицата. Сред тях бяха домакинства, молове и други стопански обекти.
„През летния период се извършват активни строителни и изкопни дейности, които често водят до нарушаване целостта на кабели. В резултат електрозахранването на хората прекъсва, нарушава се спокойствието им, нанасят се вреди на нас и на самите строителни фирми. За да предотвратяваме подобни инциденти е необходимо предприемачите да се свързват предварително с ЧЕЗ и да подхождат внимателно към електроенергийните инфраструктурни обекти“, каза Виктор Станчев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България.
ЧЕЗ Разпределение призовава фирмите да спазват нормативно определените процедури за съгласуване на изкопно–ремонти работи. По този начин ще се предотвратят аварии, водещи до неудобства за клиентите, жителите и фирмите в Западна България, до нарушаване на уличния трафик и нормалното функциониране на столицата. Фирмите, които извършват строителни дейности, могат да се свържат с ЧЕЗ на денонощната телефонна линия 0700 100 10, на имейл на адрес zaklienta@cez.bg или през центровете за обслужване на клиенти.