Имам стотици разследвания през годините. Работя професионално по един и същи начин-само с документи и факти. В случая имам една извадка от електронната система за горивата на митниците и съм тръгнала фирма по фирма, за да установя какво прави всяка от тях. Това обясни пред Фрог нюз Валя Ахчиева, която получи заплаха за живота си заради разследванията за горивата.
Няма някакви посредници, както твърди г- Марешки. Нека да докаже кои са тези посредници, които са му звънели на него и на мен. Той трябва да докаже, че има такива, а не аз. А по повод на пресконференцията му днес ще кажа само, че според мен тя е напълно безсмислена. След като г-н Марешки не може да посочи информатора, който е казал, че ще има терористичен акт срещу мен, значи такъв не съществува. На първо ниво веригата на г-н Марешки се къса. Явно това съществува само в неговото съзнание. И неговите действия спрямо мен са превантивна реакция на Марешки да ме спре да се занимавам повече с темата за горивата. След днешната пресконференция, след всичко, което направи от вчера до днес, той изглежда като човек, който бяга пред вятъра и сам си сложи прът в колелото. Той се изложи за това.
Това, че е била подхвърлена сярата в горивото, което продава в Габрово, нека да го обясни на компетентните органи. На пресконференцията неговата задача беше да каже кой е информатора за предстоящото покушение срещу мен. Той не можа да каже името, не можа да посочи конкретен човек. Значи го вижда само в съзнанието си.
От гледна точка на фактите за тази верига за горива, когато се проследява една доставка от производителя през посредници и до крайния потребител, естествено, че при него всичко е наред. Въпросът е какво се случва по пътя на веригата и за това първият ми въпрос към него беше ако има престъпни действия от други фирми към него, би ли била цената толкова ниска. Според данъчния закон всеки търговец трябва да проверява веригата преди него. И е длъжен да си осигурява чиста верига. Ако данъчните служби открият източване на ДДС по веригата, законът от няколко години им позволява т. нар. солидарна отговорност. Могат да си търсят източеното ДДС от края на веригата. В този смисъл съм изследвала нещата. Ако има светещи в НАП фирми на червено, ако някой източва ДДС по веригата, как това се отразява на края на веригата, на цената на горивото. Това е бил моя въпрос. И наистина съм казала, че формално по документи на края всичко е наред.
Има едни факти, има една верига и се проследява пътя на горивото. Той трябва да докаже какво се случва с неговото гориво и с качеството, какво се случва с цената, работи ли на загуба. Както и всеки един по веригата трябва да направи това.
Има още факти и компетентните органи вече работят. Не съм започнала разследването за г-н Марешки. Основният въпрос беше какво гориво стъпва на българския бряг, което идва от други страни, след като по документи то е с перфектно качество, а на бензиноколонката контролните органи откриват некачествено гориво.
Въпросът, който започнах да разследвам още през октомври, ноември м. г. беше този. Дайте да видим защо държавата не проверява качеството на горивото на входа, а само стои на края на веригата. Тогава за г-н Марешки никой не е говорил. Аз просто тръгнах по пътя на един танкери, 9 на брой, които товарят в Гърция, пристигат у нас на едно пристанище и съм продължила да следвам горивото до бензиностанциите на Марешки. Да не би само той да е засегнат в тези мои разследвани. След всяко мое разследване има по един човек или група от хора, които са засегнати. Ако всички те започнат така да дават пресканференции, че някой минал покрай кафенето и им разказал, че ще има терористичен акт срещу мен, тогава каква държава сме?!
В разследването ми не се казва конкретно, че горивото идва от Ислямската държава. Засегната е и друга фирма „Сакса” на Атанас Димов, който е писал две протестни писмо срещу мен да не продължавам това разследване. Танкерите като разтоварват във Варна, първо отиват в Турско пристанище, после в Гърция, след което танкерите се връщат отново у нас. Това не го казвам аз, а електронната система за управление на морския трафик. И тя е разчетена от директора на дирекцията към министерството на транспорта. Ако искат да си затворим очите пред трафик на танкери ли?! След като излъчих материала за това, от 28 януари спряха всички танкери да носят гориво на български бряг в това пристанище. Как бихте обяснили този ефект! Защо спряха танкерите?