БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Р. Драганов за Фрог: Рекламата на вампири в България праща туристите в Румъния

0 6235 28.06.2016
Р. Драганов за Фрог: Рекламата на вампири в България праща туристите в Румъния
Румен Драганов

Рекламата на вампири в България праща туристите в Румъния. Българските туристи по Черноморието ще бъдат 5 млн. и 600 хил., а чуждестранните се очаква да стигнат 4 млн. и 700 хил. В Слънчев бряг ще има качествен туризъм, ако има контрол на контролиращите. След Брекзит може да дойдат повече туристи от Англия. Това каза за Фрог Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.


Вампирите са тема на Румъния. В момента в социалните мрежи се върти една песен за ЕС, в която се казва, че вампирите са в северната ни съседка. Или ако рекламираме вампирите в България, туристите ще идат в Румъния,  смята Румен Драганов. В тази реклама с алтернативни туристически продукти по –важното е, че министър Ангелкова признава, че вампирите са публична държавна собственост и че трябва да се рекламират, добави той, коментирайки изказване на министър Николина Ангелкова.

Българските туристи ще бъдат 5 млн. и 600 хил., а чуждестранните се очаква да стигнат 4 млн. и 700 хил. Българите няма как да не бъдат повече по българското Черноморие, тъй като има дестинации, които се използват преимуществено от българи. На юг от Созопол до Резово има повече българи, в Карадере 90% са българи. Така че българите си имат традиционни места по морето. Има и международни курорти, каквито са Слънчев бряг и Златни пясъци, където имаме много чужденци и те са изнесени най-вече на първа , втора, трета линия. Докато българите на първа линия са около 2%, то на седма линия в Слънчев бряг пък чужденците са 2%, посочи директорът.

Българите, които отиват в Гърция, ходят и по два пъти на Черноморието – преди и след Гърция. Тоест не отиват само веднъж в годината на море и то в Гърция. Българите предпочитат лятото да са в Гърция, защото там има по-големи празни пространства. Това, което ние имаме в Карадере, в Гърция е навсякъде. Освен това, местата по българското Черноморие са предварително продадени от туроператорски фирми. И сега , например, ако искате да отиде в хотел «Нептун» или «Гларус» в Слънчев бряг на първа линия, няма да можете да отидете, невъзможно е. Невъзможно е и за 2017, можете да направите резервация чак за 2018 г.  Докато за Гърция може да тръгнете и днес, разкрива той.

Държавните проверки в Слънчев бряг може да повлияят успешно на туризма. Един от големите проблеми пред туризма е това, че съществува дъмпинг, който се осъществява от фирми, които реализират необлагаеми печалби. И ако има дори един инвеститор, който реално инвестира, който реално плаща осигуровки и данъци, а около него други не плащат такива, то те задушават бизнеса. Така че високакачественият туристически процес минава през правилата за туризма. А когато имаме различни правила на играта, което го виждаме по морето, което е и повод за тази престрелка с Митьо Очите в Слънчев бряг, всички играчи губят. И ние виждаме, че в момента и гангстерските групи ще намалят приходите си от продажба на алкохол, наркотици и паркоуслуги, нерегламентирани превози, паркинги и др. Разбира се, това ще стане, ако контролът, който те предизвикаха със своите действия, е качествен. Тук вече стои въпросът, кой контролира контролиращите и корумпираните. И когато тях ги контролираш, ще има успех, смята Драганов.

В бъдеще ще идват в пъти повече китайски туристи у нас, не заради мерките, които ние вземаме, а заради доброто икономическо състояние на Китай и възможността все повече китайци да пътуват. Всеки китаец, който е бил по няколко пъти в големите европейски центрове, ще иска да тръгне по алтернативни маршрути,  да види нещо ново, непознато. Този, който вече е бил в Париж, в Рим и Берлин търси нови дестинации, коментира той темата с китайските туристи.

Очакваме  около 200 000 туристи от Франция и Австрия заради кризата в Турция, Египет и Тунис.  Очакваме  връщането на руските туристи и прогнозите са за над 600 000 руснаци, посочи още той.

Имаме 10% увеличение през тази година на туристите от Англия още преди Брекзит. Сега очакванията са България да стане още по-интересна дестинация, което според анализаторите ще е свързано с обедняване на англичаните.  Колкото по-евтина е една дестинация, толкова повече е за предпочитане в този случай, прогнозира Драганов.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама