В забързаното ежеднивие на 21век е съвсем нормално да поръчваме храна онлайн или по телефона. Харесва ни да споделим уюта на дома със семейство и приятели, но последни проучвания доказват, че все по-често предпочитаме да ни доставят храна за вкъщи отколкото сами да сготвим за любимите си хора, съобщават от foodpanda.
В повечето случаи мъжете са по-пестеливи, докато жените обичат да разполагат с пари. Освен пазаруването на дрехи, чанти и обувки, дамите обожават да разпуснат след шопинг. Обикновено изморени от изминалия ден, е страхотно да се поглезят с вкусотийки, актуални за сезона. След тежък ден е много по- лесно да поръча храна.
Представителите на нежния пол са около половината от ползвателите на тази услуга, а за година броят на заявките, направени от дами, бележи ръст от 15 %, за тази година.
Най-популярният избор на жените са салатите, а най-предпочитаният тип кухня – италианската. Почти всички поръчки на торти – над 80%, също се правят от нежния пол. Мъжете пък предпочитат кухня тип фаст фууд, както и да се хранят в по-късните часове. Топ храни за тях са бургерите и пицата. Италианската кухня се утвърждава като унисекс избор.
Анализ на данните на компанията сочи, че в много случаи дамите поръчват за цялото семейство, като това е причината средната стойност на поръчките да е по-висока от тази при мъжете – 32 спрямо 30 лева. В месеците с повече празнични дни разликата достига до 4 лева. Жените поръчват най-често в петък, а мъжете – в събота.
Само за няколко месеца заявките през мобилни устройства бележат ръст от 250 на сто. Изследванията в световен мащаб показват, че бизнесът с доставка на храна за дома и офиса расте постоянно, достигайки обем от 70 млрд. долара. Според прогнозите на международните експерти през 2020 година повечето от заявките вече ще се правят през интернет.