ЧЕЗ Разпределение България осигурява организация за денонощна реакция във връзка с ремонта на бул. „Черни връх“ в София. Подновяването на булеварда налага реконструкция на електроразпределителната мрежа на ЧЕЗ – изместване на кабелни линии и преустройство на мрежата ниско напрежение, захранваща клиентите в района.
В резултат ще бъде проведена поредица краткотрайни оперативни превключвания на електрозахранването за клиентите на ЧЕЗ по бул. „Черни връх“, кв. „Кръстова вада“ и кв. „Драгалевци“, за които компанията ще ги уведоми съгласно Общите условия.
До приключването на строителните и изкопни дейности за периода 20 юли – 15 декември 2016 г., при възникване на аварийна ситуация – нараняване на кабелите на ЧЕЗ по време на ремонта - съществува вероятност да бъде нарушено електроподаването в посочените райони.
„Готови сме за незабавна реакция, създали сме необходимата организация и ще сведем до минимум времетраенето на евентуални прекъсвания. Поддържаме постоянна комуникация със строителната фирма и общината. Надяваме, че строителните дейности ще бъдат съобразени изцяло с изискванията на мрежата на ЧЕЗ, за да не бъде нарушено спокойствието на клиентите ни“, каза Виктор Станчев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България.
Своевременното съгласуване на изкопни дейности и спазването на процедурите е задължение на строителните фирми, което се спазва все по-рядко. Последните два случая на прекъснато електрозахранване вследствие на несъобразени изкопни дейности бяха на 18 юли и 19 юли. Скъсани бяха кабели на бул. България в столицата, вследствие на което без електрозахранване останаха 2000 клиенти на ЧЕЗ за периода от 43 минути и в гр. Правец, като без ток за около час бяха 1500 потребители.
Призоваваме компаниите, които извършват подобни ремонти да уведомяват една седмица предварително ЧЕЗ за местата, на които ще работят, като се свържат с компанията по факс 02/920 19 74, на денонощната телефонна линия 0700 100 10, на имейл на адрес zaklienta@cez.bg или през центровете за обслужване на клиенти.