Нелоялни търговци дебнат в сезона на летните разпродажби. Това показват проверките на комисията за защита на потребителите, предаде НТВ.
В разгара на лятото надписите "намаление" са на почти всяка витрина. А продавачите признават, че това е думата, която вкарва най-много клиенти в магазина.
Когато има тази думичка "до" определен процент трябва процентът на намалението на всеки един артикул да бъде поставен. В противен случай аз, купувайки тази блуза, няма да знам с колко процента ми е направена отстъпката", уточняват проверяващите.
Едно от най-важните условия, когато има намаление е търговецът да упомене от кога до кога точно е срокът на намалението.
В този случай надписът е поставен ниско долу на витрината, а размерът му е едва забележим. Трик, който масово използват търговците у нас, предупреждават инспекторите.
"Когато търговецът не обяви, че става въпрос само за старата колекция, това също е нарушение, което санкционираме", пояснява Димитър Маргаритов.