Данните са много положителни и това може само да ни радва, защото туризмът е съществена част от българската икономика. За първото шестмесечие на годината имаме 15% ръст, което се равнява на 3,1 млн. туристи. Това е най-добрият резултат от 1990 година насам, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в ”България сутрин” BG on AIR.
„От данните до момента във възходяща линия, с които разполагаме, за първи път тази година имаме такъв голям ръст. Надявам се с тези темпове да вървим и до края на годината, за да можем да отчетем и най-успешната година в българския туризъм. Още от миналата година май месец стартирахме преговорите за лято 2016 година. Това, което се случи в Турция и това, което данните показват е, че най-вероятно ще има отлив на български туристи към Турция”, обясни Ангелкова. По думите й това ще стане по-ясно с данните от юли и август месец. Тя подчерта, че за първи път има и ръст за юни месец и посочи, че освен това, приходите от нощувките за юни е много осезаем – 163 млн. лв., което е над 20% ръст.
„Най-голям е ръстът на немски туристи, като за първото полугодие е около 40%, а само за юни месец са 65%. В абсолютни стойности те са на първо място, защото са около 300-400 хиляди. Най-голям ръст обаче в сравнение с предишни пътувания, имаме от Полша. Там ръстът е 100% за първото шестмесечие, а само за юни месец е 177%”, заяви Ангелкова и добави, че Румъния продължава да бъде един от най-устойчивите ни пазари. Министърът на туризма посочи още, че за миналата година са били на първо място и тази година ръстът им за юни месец е 44%, а за първото полугодие 15%. „Германия и Русия също са устойчиви. Успяхме да си върнем руските туристи, благодарение на усилията на премиера и подкрепата на цялото правителство. Ръстът от руския пазар е от 20 до 30%. Той стана в последната минута в зависимост и от курса на рублата, който се променя. Великобритания също е в топ 10. Към момента имаме ръст от 15% на британски туристи на база на първото шестмесечие. Изкачваме се в топ 5 на база на заявения им интерес”, коментира Ангелкова. Според нея България е позната като дестинация за слънце и море. „Като министерство искаме да разнообразим, защото идеята е да надграждаме основните ни продукти, а именно да се фокусираме върху културно-историческия туризъм, балнео и спа туризма, екотуризма”, каза още Николина Ангелкова.