Сметната палата изпрати на прокуратурата одитните доклади за финансовото управление в община Левски за 2014 г. и на Рудозем за 2013-а и 2014 г. Сметната палата изпраща одитния доклад и материалите към него на прокуратурата при наличие на данни за престъпление. От палатата не съобщават подробности за естеството на констатациите си, защото законът им го забранява. Оповестяване на данни от доклада може да има след приключване на наказателното производство.
Одиторите констатират нарушения при обществените поръчки, заради което докладите са изпратени и до директора на Агенцията за обществените поръчки. Получени са и от кметовете на двете общини и на общинските им съвети. Докладът за Рудозем и материалите към него са изпратени и на Агенцията за държавна финансова инспекция и на специализираните органи за превенция и борба с измамите и корупцията на Европейския съюз - Европейската служба за борба с измамите и Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз. Кмет на Рудозем от 2011 г. е Румен Пехливанов, избран от ДПС и коалиция.Кмет на Левски втори мандат е Любка Александрова (БСП).
Бюджетът на Рудозем за 2013 г. е 6 205 609, а за 2014-а – 9 779 700 лева.От общодостъпната част на доклада става ясно, че договорите по обществени поръчки са били изпълнявани, но не в съответствие с всички съществени аспекти. Не са спазвани договорени срокове, не е бил спазен договореният срок за освобождаване на гаранция за изпълнение на договор, не е бил спазен законовоустановеният срок за публикуване на информация в профила на купувача за плащания след 1 октомври 2914 г. по договор за обществена поръчка, не е била изпратена информация за изпълнен договор до Агенцията за обществените поръчки в нормативноопределения срок.
Възложител е кметът. През одитирания период са открити и приключили 32 процедури. Три са били прекратени, по 29 са били сключени договори на обща стойност 17 500 447 лева (без ДДС). При одита са изключени 14 процедури, които са били проверени от АДФИ и ОЛАФ, както и тези за възлагане на авторски надзор и доставка на питейна вода.
Нарушения има например при обществени поръчки за избор на банка за рефинансиране на дълг на общината, за снегопочистване, за доставка на храни за детските градини, за рехабилитация на пътищата, за ВиК.
Нарушенията включват: неправомерно назначени хора в общината и комисиите за възлагане на обществени поръчки; незаконно определяне и изплащане на възнаграждения; нарушения при описанието на поръчките; изисквания, които са несъотносими към съответната поръчка; директното посочване на марки и модели при описанието на изискваните технически характеристики; изисквания за икономически и технически възможности, които не кореспондират с минимално изискване (критерий за подбор); задържане на гаранции за участие.