Най-често в комисията за защита на потребителите (КЗП) постъпват жалби срещу мобилните оператори.
40% от случаите, които се решават, са срещу некоректни практики, свързани с телекомуникационните услуги. Статистиката представиха от Комисията, отчитайки резултатите от проверките си през лятото. След сектора на комуникациите потребителите подават жалби най-много за рекламации на аудиовизуална техника, битови уреди, услуги, облекла и други и 21% от жалбите са за енергийни и ВиК оператори.
През лятото КЗП проведе редица проверки и по туристически обект. Направени са общо 6046 ревизии и са съставени 537 акта заради нарушения. Затворени са 107 обекта заради липса на категоризация. Комисията е получила 13 600 жалби, като в 70% от случая са решени в полза на потребителите, посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Йотов.
Забранени са над 80 вида опасни стоки при детски бански и обувки, надуваеми стоки. Основните проблеми са цени, които се различават от етикетите и цената, която се маркира на касата, разпространяват се брошури за промоционални стоки, които отсъстват и други.