НОВИНИ


Павлова определи колко грама и милиметра да са рекламните материали на МРРБ

0 5210 31.08.2016
Павлова определи колко грама и милиметра да са рекламните материали на МРРБ

Скандална обществена поръчка на регионалното министерство залага точни специфики до милиметри и грамове. Поръчката за рекламни материали е за близо половин милион по оперативната програма ”Региони в растеж”.


Обществената поръчка е за близо 150 вида рекламни материали, сред които тефтери, химикалки, рогозки и хвърчила. Почти всички артикулки са с конкретни технически спецификации.

„Подобна конкретна спецификация не бива да присъства. Стандартно се посочват минимални технически изисквания”, заяви пред bTV Евгений Иванов от Българската асоциация на консултантите по европрограми. 

Регионалното министерство обаче е поискало 50 броя електронни книги с шестинчов дисплей, четири гигабайта памет, широки 120 мм, високи 172,5 и с тегло точно 169 грама.

 

„Създава впечатление, че може да има предпочитание към определен доставчик или изпълнител”, коментира Иванов.

 

В интернет има една-единствена електронна книга, която поразително прилича на поръчаната. Тя обаче вече не се продава никъде.

 „Това е стар модел, който ние зареждахме 2011 - 2012 г.”, каза Георги Чобанов, вносител на електроника.

 

Друг пример е, че министерството търси слушалки в кутия, чиито размери са посочени до милиметър.

 

„Aко някоя от фирмите предложи нещо, различно от това дори с 1 милиметър, комисията трябва да го отстрани’, посочи Евгений Иванов.

 

„Когато проучихме артикулите, разбрахме, че само една фирма може да достави тези артикули. защото има достатъчно контакти в едрите вносители, за да има тези артикули”, отбеляза Рада Пенгелова, управител на фирма, дисквалифицирана в конкурса.

 

Две от фирмите явно са успели да покрият критериите и печелят обществената поръчка. Една от тях е „БГМап”. От там отричат търгът да е нагласен за тях, но и не разкриха доставчиците си.

 

 „В интерес на истината ние такава концепция сме разработили, че може да следим конкуренцията в цените, и респективно мога да прогнозирам понякога до много голяма точност как биха играли някои”, увери Виолина Костова, управител на фирма „БГМап”.

 

Другият победител в търга на регионалното министерство отказа да коментира сега.

Какви да са рекламните материали за оперативните програми и на какви изисквания да отговарят, решават министерствата, Европа държи на брандирането и логото на програмата.

 

Според  Евгений Иванов тази поръчка със сигурност е трябвало да бъде спряна.

„Това е удар върху имиджа на министерството и създава съмнения у трети страни, че тази обществена поръчка е била по някакъв начин специфицирана”, обясни той.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама