Министерството на туризма ще направи пореден трети опит за изработването на ново туристическо лого на България. Това стана ясно от думите на ресорната министърка Николина Ангелкова днес.
До две седмици тя ще обяви детайлите за новия конкурс. Тогава щяла да е готова новата методология за оценка на проектите.
Няма да има ново туристическо лого
Този опит ще бъде трети, след като предишният конкурс тази пролет не излъчи победител. Резултатът от първото съревнование преди две години пък се оказа, че наподобява твърде много логото на Киргизстан.
След две седмици Ангелгова щяла да оповести и крайните дати за подаване на проектите. Сроковете щели да са възможно най-кратки, за да може България да има ново лого за рекламните си материали за следващия туристически сезон. В конкурса може да участва всеки с нови предложения.
Роза, кон, лъв, шевица, кой ще е на новото ни лого?
Според Ангелкова идеята била "максимално да не се използват допълнителни финансови средства" по конкурса, освен за паричната награда за победителя, чийто размер сега се обмисля, така че да се насърчат желаещите за участие. В първия конкурс наградата също беше парична.
Министърката съобщи още, че ведомството й вече работи по подготовката на зимния туристически сезон и през октомври в Пловдив ще има изнесено заседание на Националния съвет по туризъм по въпроса. За участие били поканени всички заинтересовани страни, в това число контролните институции и компаниите, отговарящи за инфраструктурата - вода, ток.
Яйцето на очи вече няма да е туристическо лого на България
Тя обаче отказа да се ангажира с прогнози за зимния сезон. Но интересът към България бил повишен. За трите летни месеца ръстът в туризма е с 20 процента. Като за първите шест месеца на годината приходите са с около десет на сто повече спрямо година по-рано, което се дължало на усилията на правителството за повишаване на събираемостта.