Само през октомври, поради несъобразени дейности от фирми, бяха скъсани 17 кабела на ЧЕЗ.
Фирма скъса кабел на ЧЕЗ Разпределение България при извършване на строително-монтажни дейности в София вчера. Без електрозахранване от 14:46 ч. до 15:28 ч. останаха 1 309 клиенти на ЧЕЗ в ж. к. „Свобода и ж. к. „Бенковски“. Дежурните екипи на ЧЕЗ реагираха незабавно и отстраниха нанесените повреди на съоръжението максимално бързо.
Това е седемнадесетият случай от началото на октомври, в който невнимателни или несъгласувани изкопни и строително-монтажни дейности на фирми, причиняват прекъсване на електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България, което води до неудобства за гражданите и до непредвидени разходи за отстраняване на щетите.
ЧЕЗ изготви констативен протокол за причинената от фирмата авария и ще предяви претенции за нанесени имуществени щети. Компанията ще продължи да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.
С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури и компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010. Само за 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа поради несъобразени изкопни работи.