От 1 април 2016 г. всеки потребител, включително и битов, има право да излезе на свободния пазар на електроенергия и да смени доставчика си на ток. Процесът на пълното отваряне на пазара има своите предимства, но крие и някои рискове за клиентите.
В тази връзка стартираме рубриката „Вие питате – ЧЕЗ отговаря“. Ще очакваме Вашите въпроси на редакционния имейл: info@frognews.bg Надяваме се да Ви бъдем полезни.
Колко фактури ще получават клиентите на отворен пазар?
Търговците, които сключват сделки с клиенти със СТП, са длъжни да предоставят комбиниран договор на крайния потребител – тоест малките фирми и битовите клиенти ще продължат да получават една обща фактура както за снабдяване, така и за разпределение.
От кога влиза в сила договорът с новия Доставчик?
Договорът с новия доставчик на електроенергия се активира винаги от 1-во число на месеца. От този момент нататък клиентът ще заплаща сметката за снабдяване с електроенергия по новите цени, договорени с него. Обвързването с избрания доставчик става едва след подписване на договор за доставка. Обикновено продължителността му е една година, но е възможен и друг срок (напр. 24 месеца), в зависимост от договорените с Търговеца отношения.
За какъв период се договаря цената на електроенергията?
Различните доставчици могат да предложат различни продукти, при които цените да са фиксирани за срок от една, две или повече години, да се променят всеки месец, да се променят през определен период, спрямо движението на цената на електроенергията на борсата и т.н.
Стандартен вариант е договаряне на цена за 1 година и сключване на договор със същата продължителност.
Подробна информация за свободния пазар на електроенергия и оферта от „ЧЕЗ Електро България“ АД потребителите могат да получат на сайта на ЧЕЗ (www.cez.bg) в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на компанията - 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg или в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.