България е на първо място в Европа по брой на загинали – 95 човека на 1 млн. население. Когато отидем в Гърция, всички спазваме правилата, влизайки в България ставаме джигити. Да си такъв у нас сякаш е въпрос на престиж. Това коментира пред Фрог нюз Владимир Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи по повод увеличаването на броя на катастрофите в страната.
Причините са пътните инциденти са няколко. Липсва адекватна държавна политика в сектора – ако се правят някакви неща, те се правят на парче. На второ място – няма единен орган, който да администрира процесите в тази сфера. Възлагат се много очаквания на МВР и Пътна полиция, но те са само част от веригата. Единствени те не могат да влияят върху обучението на държавата, върху издаването на книжките, върху пътната инфраструктура... Освен това в учебните програми на децата няма една дума за пътна безопасност.
В България има недействаща система за административни наказания. Законодателството е от 1968 г. 22-годишният младеж в Пловдив, който уби трима души преди една седмица, има 12 акта за превишена скорост, съчетан със забранени субстанция. Ако административната система функционираше, този млад човек щеше да бъде без книжка и нямаше да убие никого.
В България глобите са обидно ниски. Няма друга такава държава, в която държавата да обръща гръб на едни приходи при крещящата нужда за пари. За 5 години полицията не е получила нито една камера за скорост, автомобилите им са вече на по 1 млн. километра.