ИНТЕРВЮ


Румен Крумов: Нерешени от 10 г. проблеми са предпоставка за трагедиите

2 7988 29.05.2009
Румен Крумов: Нерешени от 10 г. проблеми са предпоставка за трагедиите
Румен Крумов

Пречи се на бизнеса да работи по пазарните правила и механизми, казва в интервю за Frognews.bg председателят на Националния съюз на таксиметровите превозвачи



интервю на Ана Кочева

– Какво показва поредната трагедия, която се случи вчера в Ямболско, г-н Крумов? Вярно е, че навсякъде по света стават инциденти, но нашите са все по-чести.

– Трагедията не се нуждае от особен коментар, но всички предпоставки такива неща да се случват са налице от доста време. Проблемите в сектора на автобусните превози и на превозвачите въобще си остават нерешени вече 10 години, а това пряко засяга и сигурността на хората.

– Всичко това до голяма степен е свързано и със Закона за автомобилните превози. Какво се случва с него?

– Разбира се, това е основната рамка, която определя в каква ситуация работят всички заети в отрасъла. За съжаление той създава твърде малко условия в сектора да има някаква стабилност и по отношение на финансовите условия, и по отношение на критериите, на които трябва да отговарят служителите, т.е. професионалната им компетентност и пригодност.

– Добре, но кой има интерес да не се създават такива условия?


– Това е въпрос, на който не мога да отговоря. Коментираше се, че косвено по един или друг начин това обслужва Националния жп превозвач.

– Много се изговори за това, че техническите прегледи са източник на корупция, че срещу определена сума могат да се претупат. Вие споделяте ли това разбиране?

– Точно в частта, в която Министерството на транспорта извади техническите прегледите извън шапката си и ги предостави на лицензирани посредници, бяха допуснати доста съществени грешки. Изобщо, когато се искат права в един регулиран пазар, е нужно да се полагат определени усилия, това се отнася и до другата тема, която засяга сектора и е свързана с т.нар. таксита–ментета, които всеки е виждал и които наподобяват колите на големите фирми, но возят по свои тарифи. Оказа се, че следенето и на това нарушение не е разписано в задълженията на контролиращите органи. Така че в целия сектор има много какво да се желае. Това са неща очевадни.

– Вчера от Гражданско движение ДНЕС и Национален съюз на превозначите поискахте веднага нов Закон за движение по пътищата и излязохте с декларация. Смятате ли наистина, че с декларации може нещо да се промени в държавата?

– Сега сигурно ще има хора, които ще изтълкуват всичко това като поредния предизборен или черен пи ар. Не може, само защото сме в предизборна кампания, да мълчим за нещата, които никак не изглеждат розови. Когато говорим за сериозните неща, трябва да се абстрахираме от факта, че наближават избори и някой може да се възползва. А и става дума за проблеми, за които се знае и говори отдавна. Пък и, когато на хората им предстои да гласуват, е добре да се знае кой какви ангажименти поема за тяхната сигурност. Що се отнася до проблемите в сектора, за преодоляването им ние работим и ще работим не само в рамките на ДНЕС. А липса на решения виждаме навсякъде – няма решения за статута на автогарите, за урежданите корупционни процедури на конкурси от общинските администрации, където нещата са тотално изкривени и откъдето идва най–големият проблем за бизнеса, тъй като той не може да работи по пазарните правила и механизми.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама