„Завишаваме глобите, даваме обещания за превенция, но броят на катастрофите расте непрекъснато. Тази година сме на път да бием рекордите по транспортни произшествия в България за последните 5 години. Има стратегия на ЕС по отношение на произшествията на пътя, като България е на водеща позиция по неизпълнение.” Това заяви рали шампионът Крум Дончев, експерт към транспортната комисия в НС и член на БСП.
Той коментира, че най-тежките нарушения, като превишената скорост и употребата на алкохол при над 0,5 промила ще се наказват със сваляне на регистрационните табели на превозните средства. „Една подобна мярка е съвсем логична, защото не може след като шофьорът е спрян на пътя и е установено нарушението, да бъде съставен акт и той отново да се качи зад волана”, обясни Дончев. Той изтъкна, че със законовите промени ще се увеличат двойно глобите, но се дава възможност за бърза събираемост, която позволява да се плати само половината, което, всъщност, са старите нива на глобите.
Крум Дончев коментира, че Законът за движение по пътищата не дава ясно и юридически защитено определение на термина "гонка". Това обезсмисля усилията да се ограничат нерегламентираните състезания. "Приветствам желанието да се върви към превенция, увелечаване на глобите и стимулите за висока събираемост. Но за да получим реално подобрение на тъжната статистика, е необходимо да работим върху стратегия за промяна на методиката за обучение на водачите, за да подобрят уменията си зад волана"- обобщи Крум Дончев.