Машинистите са били наши колеги допреди една година. Те са работили в БДЖ, но са отишли при частниците за повече пари. Това е нормално, но при частните фирми работата е убийствена. Това каза Петър Бунев, председател на Съюза на българските железничари. Инспекцията по труда трябва да провери колко часа са работили машинистите, допълни той.
Има норматива разпоредба, която забранява работата повече от 12 часа. При частниците се дават пари на ръка и се работи отгоре. За Хитрино не мога да потвърдя такава информация, но не мога и да я отрека. В 5.30 сутринта очите ти се затварят и може да не видиш предупредителните сигнали. При нас проблемът е при спазването на наредбите за превоз на опасни материали, както и контролът, обясни той.
Аз призовавам правителството да извика звеното за разследване на подобни тежки инциденти към ЕС. Там работят международно признати специалисти. Убеден съм, че резултатите от разследването на звеното към Министерството на транспорта няма да бъдат признати от частната фирма. Наложително е да дойдат специалисти от Европа, за направят независима експертиза, категоричен беше Бунев.