Близо 2,6 милиона българи, или приблизително около 80 на сто от всички потребители на интернет у нас, са използвали мрежата предимно за лични цели и за разговори по мобилните си телефони, сочат данни от анализ на Евростат за използването на Интернет от частни лица през 2016 г.
Втората най-масова услуга, заради която българите са използвали интернет, е участие в социалните мрежи - близо 75 процента от потребителите у нас или около 2,4 милиона души са използвали мрежата за създаване на потребителски профил, за публикуване на съобщения или други новини във Фейсбук, Туитър или други социални мрежи. Около 2,3 милиона от сънародниците ни или близо 70 процента са използвали интернет за изпращане/или получаване на електронна поща чрез имейли. Следващото по масовост използване на интернет у нас е било за онлайн четене на новини, вестници или списания - около 68 на сто или 2,2 милиона българи са ползвали тази услуга в мрежата. Информация за стоки и услуги през интернет са ползвали около 2,1 милиона българи или 64 процента. Онлайн музика са слушали около 40 на сто от потребителите на интернет, а други 32 процента са ползвали мрежата за теглене на игри или други забавления. Като цяло ползването на интернет от домакинствата у нас се е повишило почти двойно за последните шест години - през 2010 г. малко над 30 процента от домакинствата у нас са имали достъп до мрежата, докато през 2016 г. те вече надхвърлят 65 процента, показва анализът на Евростат. Въпреки този ръст - България е на последна позиция в ЕС по използването на Интернет от домакинствата в ЕС през 2016 г. Пред нас са страни като Гърция, Румъния, Литва и Португалия с около и малко над 70 процента, отбелязва БТА.