НАРОДЕН ГЛАС


Фрог Нюз стартира рубриката „Свободен пазар на електроенергия, Вие питате – ЧЕЗ отговаря“

0 6272 26.12.2016
Фрог Нюз стартира рубриката „Свободен пазар на електроенергия, Вие питате – ЧЕЗ отговаря“

От 1 април 2016 г. всеки потребител, включително и битов, има право да излезе на свободния пазар на електроенергия и да смени доставчика си на ток. Процесът на пълното отваряне на пазара има своите предимства, но крие и някои рискове за клиентите.


В тази връзка стартираме рубриката „Вие питате – ЧЕЗ отговаря“. Ще очакваме Вашите въпроси на редакционния имейл: info@frognews.bg Надяваме се да Ви бъдем полезни.

 

Защо клиентите да изберат за свой доставчик на електроенергия „ЧЕЗ Електро България“ АД?

 

Изборът на „ЧЕЗ Електро България“ АД за доставчик на енергия дава няколко изключителни ползи свързани със закупуване на енергия на свободен пазар: комплексно обслужване, комбинирана фактура, цена, съобразена с пазарните условия; дългогодишен опит на българския и международен пазар; финансова стабилност на дружествата на ЧЕЗ в България, гарантираща сигурността на доставките; изградена мрежа от Центрове за обслужване на клиенти в Западна България; договор без обезпечения (банкова гаранция); персонален онлайн архив на всички фактури; заплащане само на реално отчетена енергия - без междинни вноски; широк спектър от възможности за касово и безкасово плащане; денонощна телефонна линия 0700 10 010 и електронно обслужване чрез zaklienta@cez.bg.

 

Може ли ЧЕЗ Електро да ми съдейства в процедурите за регистрация на свободен пазар?

 

За Ваше максимално улеснение, при избор на „ЧЕЗ Електро България“ АД за Ваш доставчик, предлагаме наш компетентен служител да извърши вместо Вас всички действия във връзка с процеса по регистрация на Вашия/Вашите обект/обекти на свободен пазар. Необходимо е единствено да предоставите нотариално заверено пълномощно за това. Услугата е напълно безплатна.

 

Какви са предимствата при избор на „ЧЕЗ Електро България“ АД за доставчик на електроенергия?

 

ЧЕЗ е компания със значителен опит, която разполага с достатъчно технически и експертен капацитет да обслужва голям брой клиенти, а това е сериозно предимство, което повечето фирми на пазара нямат. ЧЕЗ Електро е единственият доставчик на електрическа енергия в България, който има опит за работа с толкова много клиенти – 2 милиона стопански и битови клиенти, вече 11 години. Дружеството прави конкурентни предложения към всички свои клиенти, за които излизането на свободен пазар има икономическа логика. За нас всички потребители са еднакво ценни и важни. Разполагаме с широка мрежа от модерни клиентски центрове, обслужване на едно гише, над 1000 места за плащане, ефективни онлайн услуги и се стремим да пестим време на клиентите си като работим във все по-кратки срокове и използваме интегрирани информационни системи.

 

Как клиентът може да сравни дали предлаганата от вас цена е най-добра на пазара?

 

Право на клиента е да се свърже с други търговци на електроенергия и да поиска оферта от тях. При сравнение на предоставени от други търговци оферти трябва да се обърне специално внимание на няколко елемента от офертата. Да се внимава дали се сравняват цени с едни и същи компоненти, преди всичко дали предложената по-ниска цена е с включена компонента „Задължения към обществото“, дали има включени разходи за балансиране. При сравнение на офертите трябва да се разглежда не само цената, но и всички останали условия, включително и договора, и фактурата. Важно е да се обърне внимание на това какви задължения поема клиентът съгласно предоставения договор, как и в какви срокове ще трябва да заплаща консумираната електрическа енергия, как ще получава информация за реалното си потребление.

 

Как потребителите могат да станат клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД на свободен пазар?

 

Процедурата включва няколко основни стъпки. Първата е сключване на договор за достъп и пренос през електроразпределителната мрежа с мрежовия оператор, към когото е присъединен обекта на съответния потребител. Процедурата се извършва само при първа регистрация на свободния пазар и смяна на доставчик.

 

Втората стъпка е сключване на договор с „ЧЕЗ Електро България“ АД в качеството му на Търговец на електрическа енергия/Координатор на балансираща група. Всеки клиент, който желае да сключи комбиниран договор за продажба на електрическа енергия и за балансиране с „ЧЕЗ Електро България“ АД в качеството му на Търговец на електрическа енергия, може да посети Търговски център за обслужване на клиенти на ЧЕЗ или да се обади на тел. 0700 10 010. Допълнително улеснение за потребителите е приложението „Желая оферта!“ в секция „Свободен пазар“ на сайта на ЧЕЗ България, чрез което бързо и лесно може да се заяви индивидуална оферта за свободен пазар. Така всеки клиент може да се информира за персоналното спестяване, което може да реализира от сумата за доставка, ако избере „ЧЕЗ Електро България“ АД за свой търговец на електроенергия на свободен пазар.

 

Третата стъпка е смяната на Доставчик на електрическа енергия/Координатор на балансираща група. За да се осъществи смяната е необходимо между първо и десето число на месеца, предхождащ промяната, да се подаде заявление със съответните придружаващи документи.

 

При първа регистрация на свободния пазар стъпки 1 и 2 могат да протичат паралелно. Тяхното изпълнение е необходимо условие за преминаване към стъпка 3.

 

Действието на договорите от стъпки 1 и 2 започва на 1-во число на месеца, следващ изпълнението на стъпка 3, когато настъпва фактическата смяна на доставчика на електрическа енергия/Координатора на балансираща група. Процесите по регистрация на свободния пазар на електрическа енергия отнемат приблизително два месеца.

 

„ЧЕЗ Електро България“ АД предлага на своите клиенти да извърши напълно безплатно, от тяхно име, регистрацията им на свободен пазар съгласно изброените по-горе стъпки 1, 2 и 3, след издаване на нотариално заверено пълномощно от страна на клиента.

 

Подробна информация за Процедурите и оферта от „ЧЕЗ Електро България“ АД потребителите могат да получат на сайта на ЧЕЗ (www.cez.bg) в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на компанията - 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg или в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама