МИСТЕРИИ


Шеф в „Булмаркет“: Релса е пробила цистерната в Хитрино

0 4903 19.01.2017
Шеф в „Булмаркет“: Релса е пробила цистерната в Хитрино

Вероятно стърчаща от земята релса е пробила една от дерайлиралите цистерни в Хитрино. Това заяви Димитър Баев, зам.-управител на ”Булмаркет”, фирмата собственик на цистерните, цитиран от bTV.


Според прокуратурата причина за инцидента, отнел 7 живота, е високата скорост, с която влакът е навлязъл в гарата - 78 км/ч при разрешена 40 км/ч. Според паралелно разследване на фирмата собственик обаче причина за дерайлирането може да е недобре заключената стрелка.

Димитър Баев, зам.-управител на "Булмаркет", показа снимка на добре прибрана стрелка, където езикът е плътно към релсата, както и снимка на стрелката на въпросния коловоз, където е станал инцидента от 10 декември 2016

 

Според него, дори ако влакът се е движил със скорост от 40 км/ч, а не 78 км/ч, при недобре заключена стрелка е възможно дерайлиране. По думите му е имало доста стърчащи от земята релси, които буквално са срязали цистерната.

 

По случая се изготвят още няколко експертизи, които ще внесат яснота за причините за тежкия инцидент, взел жертви и разрушил десетки домове.

 

„Според мен няма как да е от заключващата стрелка на релсите, но предполагам, че това ще се види – заключващият механизъм ще трябва да се провери”, заяви Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ.

 

 Той обясни реда, по който това се случва: Стрелката се обръща от стрелочника, тя трябва да се заключи. Има ключ, който се завърта. Взима се ключа, влиза се в поста, слага се на таблото, завърта се и оттам ръководителят на движението може да светне входния сигнал за влака. „Машинистите са се подписали, че имаме редовен сигнал за преминаване през гарата”, заяви Бунев.

 

Той подчерта, че пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки, защото от „Взривът е настъпил след 3-4 минути – то се вижда на видеото, че имаме достатъчно искри, имаме изключена контактна мрежа с волтова дъга и по време на дерайлирането не е имало изтичане на газ. Чак след обръщането на вагоните вече е имало газ”, пояснява Бунев.

 

По думите му е възможно главният машинист да се е заблудил, че влакът няма да мине в отклонение на гарата, а ще мине по правия коловоз, което може да обясни високата скорост. На видеоклипа от инцидента в Хитрино, който bTV  показа, се вижда, че от високата скорост вагоните „подскачат” на релсите.

 

„Високата скорост води до деформация на пътя, а вагоните подскачат, защото първите три цистерни са празни и са по-леки. Следващите са пълните, именно те направиха и белята”, смята Бунев.

 

Влязох да взема кафе, чух нещо страшно и като излзялох видях как машиниста плаче. Каза ни да бягаме. Това разказа пред Нова тв Месут, един от двамата мъже, избягали с кола секунди след взрива в Хитрино през декември м.г. Имахме късмет, живеем втори живот, каза и приятел на Месут, пожелал анонимност. Той обясни, че е настръхнал, като е видял кадри от взрива.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама