15 българи се разминават на косъм със злополучния полет 447 на AirFrance, който завърши на дъното на Атлантическия океан.
Те изпускат предишен самолет от Рио за Париж и трябва да се качат на Еърбъса, който изчезна. Самолетът обаче се оказва пълен.
Десетки български специалисти заминават в края на май за Бразилия, където се провежда Международният конгрес за големи язовири.
Нашите обаче се разделят на групи, защото всеки се интересува от различни проекти.
3 жени и 12 мъже, сред които строителният предприемач инж. Георги Станилов, както и преподавателят от Университета за архитектура, строителство и геодезия доц. д-р Димитър Тошев, заминават за района на водопадите Игуасу - между Бразилия и Аржентина. На връщане те трябва да хванат полет от там до Рио де Жанейро и след това за Париж.
Заради мъгла в Игуасу обаче първият им полет на 30.05 е отложен. Така групата пристига в Рио със закъснение и започва да търси възможна връзка за Париж. Насочват се към полет 447, който само след часове ще завърши в океана. За техен късмет в Еър бъса няма достатъчно места за всички и те решават да останат в Рио до 2.06.
„Бяхме си по хотелските стаи, когато световните агенции започнаха да разпространяват съобщения, че самолетът, с който се канехме да пътуваме е изчезнал" - разказа доц. Тошев.
Други шестима българи също се докосват до смъртта. Те хващат полет 443 на Air France, който излита 2 часа и 20 минути преди изчезналия самолет. „Ние бяхме във въздуха, когато е паднал другият самолет", споделя какво е преживал Мирослав Вучков. „Когато кацнахме в Париж беше малко след 8 сутринта. Полет 447 е трябвало да кацне в 11, но по това време с него вече е нямало връзка. Ние хванахме самолета за София по обяд и чак когато бях в България, започнаха да ми звънят мои познати, които знаеха, че се връщам от Бразилия и са чули какво е станало"- обясни Вучков.
„Ядосвахме се, че не сме със следващия самолет, защото той беше по-нов и по-хубав от нашия. Изобщо не подозирахме какъв късмет сме извадили, че сме точно с този полет, а не с новия "Еър бъс", допълни българинът.
Той разказа още, че при техния полет, който е минал по стъпките на фаталния Еър бъс 2 часа по-рано имало много силна турболенция около Екватора.