НОВИНИ


Потебителският съвет към ЧЕЗ призова да бъдат създадени условия за облекчаване на клиентите през зимата

0 3695 22.01.2017
Потебителският съвет към ЧЕЗ призова да бъдат създадени условия за облекчаване на клиентите през зимата

Потребителският съвет към ЧЕЗ България обсъди високата консумация на електроенергия, породена от ниските температури през декември и началото на януари и как тя се отразява върху сметките за електроенергия, които ще бъдат платени през януари и февруари.


Фактурираните от „ЧЕЗ Електро България“ данни показват, че средното потребление на битовите клиенти в Западна България през декември 2016 г.

Потребителският съвет към ЧЕЗ България обсъди високата консумация на електроенергия, породена от ниските температури през декември и началото на януари и как тя се отразява върху сметките за електроенергия, които ще бъдат платени през януари и февруари. Фактурираните от „ЧЕЗ Електро България“ данни показват, че средното потребление на битовите клиенти в Западна България през декември 2016 г. е 313 киловатчаса, което е с 15% по-високо от средното потребление предишния декември. Нарасналата консумация е причина за очакван аналогичен ръст и в средната сметка по фактура - 58 лева през декември 2016 г. спрямо 50 лева през декември 2015 г.

 

„Посочените стойности са осреднени за целите на статистиката. Сметката на всеки клиент се формира на база индивидуалното потребление и отразява реалното количество консумирана електроенергия. Фактурите на някои клиенти може да бъдат с леки промени или без промени, докато на други клиенти увеличението да е значително в зависимост от начина на отопление, използваните електроуреди и други фактори“, заяви Димчо Станев, директор Обслужване на клиенти в ЧЕЗ България ЕАД.

 

Експертите от Потребителския съвет разгледаха причините за високите сметки за електроенергия през зимата, които се дължат главно на сезонността в консумацията на електроенергия и неефективното й използване. Експертите обсъдиха възможностите за оптимизиране на потреблението и разходите през зимата. Те откроиха конкретни поведенчески и инвестиционни мерки, като намаляване на температурата в помещенията, подгряване на пералнята и бойлера до по-ниски температури, изключване на електроуредите от мрежата, когато не се ползват, подмяна на дограмата, саниране на жилищата, използване на уредени от висок енергиен клас и други, които са в състояние да доведат да намаляване на месечната сметка за електроенергия с 15% до 30%.

 

Членовете на Потребителския съвет се обединиха около необходимостта от повишаване на познанията на потребителите в  областта на енергийната ефективност, подкрепа на енергийно бедните и възможност за плащане на равни месечни вноски, каквито са успешните практики в редица европейски държави.

 

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама