По време на кампанията си Тръмп не направи никакви опити да скрие безочливата си любов към бързото хранене. Той отпразнува номинацията си с любимия си McDonald’s (нарича го ”страхотен” и дори се появява в негова реклама през 2002 г.), редовно хапваше Burger King и Wendy’s, бъркаше в кофата KFC докато чете Wall Street Journal и обядва със Сара Пейлин в Famous Famiglia Pizza на Таймс скуеър.
А Майк Пенс почерпи семейството му в Chili’s в Ню Йорк.
Смело може да предположим, че бъдещето първо семейство няма да се занимава да открива скрити кулинарни съкровища. И, жалко, защото има нещо утвърждаващо както за хората, така и за ресторантите, да виждат как най-могъщият човек в държавата намира време в деня си за вкусно ястие - изведнъж позицията "главнокомандващ" придобива много по-човешко звучене.
"Поне знаеш какво ще получиш", каза Тръмп веднъж на Джими Фалън в опит да оправдае навика си да яде бърза храна, и беше сниман да яде едновременно KFC и Famiglia с нож и вилица, докато се подиграваше на маниерите на маса на бившите кандидат-президенти.
В същото време се появиха достатъчно готвачи, при това големи имена в бранша, които публично омаловажиха бъдещия президент. Тръмп враждува с Хосе Андрес и Джефри Закарян, след като и двамата, по някои информации, са се отказали от споразумение да отворят ресторанти в новия му хотел във Вашингтон. Същото се говори и за Том Количио, Брайън Волтаджо, Стивън Стар и Ричард Сандовал. Списъкът с готвачи , които открито изразиха желание да напуснат страната или пълния си шок от резултата от изборите включва имената на Дейвид Чанг, Алекс Ступак, Анди Рикър и Андрю Кармелини. Шефът на Noma - Рене Реджепи пусна туит от Копенхаген, че се е събудил в срядата след изборите с поща, пълна с апликации за работа от американци.
Какво ще означава всичко това за бъдещето на храненето в Щатите? Телесната маса на нашия бъдещ президент се движи между наднорменото тегло и затлъстяването. Упорства и си настоява на бързото хранене във време, когато хората вече започнаха да ценят и да ходят в местата, които предлагат по-високо качество на продуктите и храната си.
И накрая, изводът на Джордж Ембирикос е: "Не искаме да правим толкова смели предсказания, но все пак, да не се учудите, ако в близко бъдеще видите претъпкани drive-throughs или се наложи дълго да висите на опашка в кварталния ви Chili’s".