Потребителите не трябва да плащат сметките си за ток, ако са подали жалба за преразглеждането им. Сметките трябва да бъдат платени едва след произнасяне по жалбата, сочи становище на КЗП.
"Всеки потребител, който смята, че му е начислена сума за повече от изразходваната от него електрическа енергия, следва да подаде жалба към електроразпределителното дружество. До произнасянето на търговеца, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, а доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество.
Ако дружеството се произнесе, че начислената сума е за реално консумирана енергия, потребителят ще бъде длъжен да заплати месечната си сметка. Независимо от това, ако той продължава да смята, че е некоректно таксуван, може да потърси правата си по съдебен ред.
До тази постановка се стигна след потвърдено от съда становище на КЗП, че електроразпределителното дружество няма право да спира тока на свой абонат поради просрочена месечна фактура преди да се произнесе по подаденото възражение на своя абонат.
Същото важи и по отношение на топлофикациите.