Вътрешният министър Пламен Узунов стартира национална кампания за повишаване доверието в МВР, чиято цел е всеки българин да знае кой е районният му инспектор - т.нар. квартален полицай.
За целта се изготвят специални листовки в 5 направления, които ще стигнат до входната врата на всеки блок, апартамент, къща и вила в страната.
Това не е някаква шега, а водеща новина от Националното съвещание на вътрешното министерство, свикано днес от новия министър. И ако някой е очаквал конкретни мерки за борба с корупцията и престъпността от това събитие се е излъгал.
Така, че треперете бандити ! МВР ще ви громи с листовки и брошури.
От общите приказки на Узунов след съвещанието не стана ясно дали въобще на него е станало дума за окаяното състояние на редовите полицаи, които са принудени да си купуват с лични пари дрехи и обувки от „Илиянци”, нито пък за овехтелите патрулки без бензин, за тоталния кадрови дефицит в МВР-5000 вакантни места за униформени, за абсолютно неефективната работа срещу битовата престъпност. А за организираната да не говорим...
Не се е говорило и за вечно строящата се ограда по границата с Турция, която достигна космическите цени от 1,5 млн. лв на километър и още и още.
Басирам се, че никой не е обелил и дума, че половината началници в МВР са хем пенсионери, хем взимат и дебели заплати от държавата, за кадрите на модела „КОЙ”, някак си забравени от предишното управление на ключови места или пък как антимафиотската служба от 700 души се хвали със заловени грамове кокаин за година.
Нищо подобно, започваме с листовки и брошури. Авторът на идеята вероятно е новоизлюпеният началник на кабинет на Пламен Узунов Николай Крушков.
Крушков е човек на модела „КОЙ” и Библиотекарския институт, бивш шеф на отдел „КИАД”-МВР по времето на Йовчев, изчезнал скоропостижно след скандала с разработката „Червеи”.
За сведение на Крушков идеята с кварталния полицай и листовките е твърде стара.
През 1998 г. по времето на министър Богомил Бонев МВР правеше същата кампания под мотото „Познавате ли кварталния си полицай”. Пак с листовки, брошури и филми от пресцентъра на МВР, за които бяха потрошени доста пари. През 2009 г. в началото на мандата на Цветан Цветанов в сградата на ул. „Шести септември” пак имаше кампания за запознаване на кварталните полицаи с жителите на районите, за които отговарят. Нещо като „кварталният звъни на вратата два пъти”.
И сега пак. Никакво въображение, никаква идея. За сведение на г-н Узунов ще добавим, докато през годините „гражданите се запознаваха” с кварталните си полицаи чрез кампании, не останаха квартални. Никой не желае да работи тази тежка, нископлатена и неблагодарна работа-да бъдеш и пощальон и призовкар и момче за всичко. Но това са подробности. Важно е да се борим с престъпността. От тази многогодишна борба не останаха престъпници и престъпления.
Стефан Ташев