Министърът на транспорта Христо Алексиев определи състоянието на ”БДЖ пътнически превози” като критично. Той критикува бездействието на мениджмънтът на компанията и съобщи, че има варианти за рефинансиране на заема на БДЖ.
Министър Алексиев е изискал от компанията да разработи план за решаване на натрупаните проблеми: Положението в БДЖ е много критично. Не само от гледна точка на това, че има задължения към кредитори, ами и от гледна точка на експлоатация. "БДЖ Пътнически превози" не е в състояние да изпълни графика си за движение на влаковете за 2017 година поради липса на локомотиви, мотриси и подвижен състав. Няма нито една процедура за ремонт на локомотиви, за ремонт на мотрисите, дори за наем на локомотиви или мотриси, за да се решат краткосрочните проблеми и да си изпълнят ангажимента към клиентите и към държавата.
Според бившият транспортен министър от кабинета "Борисов" 2 Ивайло Московски, цитиран от БНР, задълженията на БДЖ са около 470 милиона лева. Той отново посочи, че средства за него могат да дойдат ако летище "София" бъде отдадено на концесия: Ако приемем, че имаме готови средства от държавата във фискалният резерв, тази сума няма да е достатъчна, защото, освен дълговете да се покрият, това дружество трябва да се обнови. Ако решат да ги отделят от бюджета, трябва да ощетят някой от другите сектори, тоест, да кажат от кои сектори ще вземат пари, за да погасят тези дългове.
Ивайло Московски защити тезата , че концесиите са положителни за държавата. Според него ветото на президента Румен Радев върху закона за концесиите ще спре инвеститори.