Дни след като ЦИК директно възложи поръчка за изготвяне на аудио и визуални материали за разяснителната кампания за вота, Комисията развърза кесията и за атака на социалните мрежи, показа проверка на Фрог.
В обществена поръчка с кратък срок за участие ЦИК търси на кого да възложи създаване на фейсбук страница и позициониране на кампания в избрани интернет медии. За целта Комисията е предвидила близо 110 000 лв., като срокът за подаване на оферти е до 13 февруари.
Още по темата: Без конкурс ЦИК дава 36 000 лв. на рекламна фирма
В какво се изразява създаването на фейсбук страницата и защо струва толкова много?
Според описанието в поръчката изпълнителят трябва да разработи въпроси и отговори, които да послужат за модерацията на Фейсбук страницата. Той също така трябва да управлява съдържанието на страницата на ЦИК и да извършва модерация в нея. Интересно е също така и изискването да се таргетират потребители и реклама към потребители/избиратели в предстоящите избори за народни представители.
Във втората дейност от поръчката трябва да се подбере „микс от медии канали с висок индекс на афинитет сред български граждани живеещи в чужбина, както и такива отговарящи на медийното потребление на посочените целеви групи”.
В условията на поръчката е записано още, че тя е с продължителност само от два месеца, тоест до вота през март.
Михаил Кръстев, Frognews.bg