НОВИНИ


Мутафчиев: Има основания за оставките на шефовете на БДЖ и НКЖИ

2 4716 09.02.2017
Мутафчиев: Има основания за оставките на шефовете на БДЖ и НКЖИ

Има определени основания за искането на оставките на директора на БДЖ Владимир Владимиров и на шефа на НКЖИ Милчо Ламбрев, коментира бившият транспортен министър Петър Мутафчиев . Според него трябва да се търси нов мениджмънт, за да се решат тежките проблеми.


Българските железници са в много трудно финансово състояние. Това е така заради липсата на каквато и да е визия за развитието на железопътния транспорт, заяви бившият министър на транспорта пред ON AIR.

"Вече седем години се говори за някаква обновителна програма, план със Световната банка и т.н. Липсва сериозен диалог и конкретни решения за изплащане на падежите по кредитите на железниците, които наистина не са малко. Това ги поставя в сериозен проблем", заяви Мутафчиев и добави, че най-големият проблем е бил мениджмънтът.

До 2009 г. железницата имаше кредит на доверие в самите кредитори, посочи той. По думите му една голяма част от кредитите, които са теглени са без държавна гаранция, което означава доверие на банките в железопътния транспорт и в управлението му.

"Тъй като след 2009 г. не се предприе нищо, за да се реши въпросът с изплащането на падежите по тези немалко задължения от около 500-600 млн. лева в един период, които и ние заварихме на това ниво. Не се търсеше начин за рефинансиране на тези кредити, за да може да се изплащат падежите, както например Борисов подходи с този нов голям дълг, който държавата тегли, за да изплаща кредити. Това е пътят. Ако се бяха предприели такива действия, БДЖ щеше да запази рейтинга си сред банките и щяха да се направят реформи", припомни той.

Според него държавата не е абдикирала. По думите му няма кой да представи ясна визия къде ще отидат парите на държавата, за да ги получат.

Разписанията на влаковете не могат да бъдат спазени, защото няма локомотиви, които да бъдат ремонтирани, посочи бившият транспортен министър. По думите му същевременно не се поправя и останалият подвижен състав - вагони за елементарен комфорт.

Пътят е да се успокоят кредиторите с държавна намеса и гаранции, смята Мутафчиев. Според него на второ място е една ясна мениджърска програма как да бъде увеличен пътникопотокът и подобряване на услугата, както и как ще се увеличи дялът на товарните превози.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама